PHARMA KÍGYÓ EGÉSZSÉGÜGYI ÉS HUMÁN SZOLGÁLTATÓ KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK 2022.
Jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet valamint a
fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, és a digitális tartalom szolgáltatására és digitális
szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
továbbá hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült.
PHARMA KÍGYÓ EGÉSZSÉGÜGYI ÉS HUMÁN SZOLGÁLTATÓ KFT. üzemelteti a https://kigyopatika.hu/ weboldalt.
A PHARMA KÍGYÓ KFT. a 2021. március 01. napján kelt Általános Szerződési Feltételeket hatályon kívül helyezi és
helyébe az alábbi ÁSZF lép.
Kérjük látogatóinkat, hogy a https://kigyopatika.hu/ weboldal használatát megelőzően olvassák el általános használati feltételeinket.
AMENNYIBEN AZ ÁLTALÁNOS HASZNÁLATI FELTÉTELEINKKEL NEM ÉRTENEK EGYET KÉRJÜK, NE HASZNÁLJÁK A WEBOLDALT!
A https://kigyopatika.hu/ weboldal használatával vagy a PHARMA KÍGYÓ KFT. termékei megrendelésével Ön
automatikusan elismeri, tudomásul veszi és magára nézve kötelezőnek fogadja el az alábbi szerződési feltételeket.
1. § CÉGADATOK
A Kereskedő neve: PHARMA KÍGYÓ EGÉSZSÉGÜGYI ÉS HUMÁN SZOLGÁLTATÓ KFT.
(továbbiakban: PHARMA KÍGYÓ KFT.)
A Kereskedő képviselője: Gyurisné Dr. Török Éva ügyvezető
A Kereskedő székhelye: 6720 Szeged, Klauzál tér 3.
A Kereskedő levelezési címe: 6720 Szeged, Klauzál tér 3.
A Kereskedő Cg.: 06 09 014813
Vezetve a Szegedi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.
A Kereskedő adószáma: 11690100-2-06
A Kereskedő KSH számjele: 11690100-4773-113-06.
A Kereskedő bankszámlaszáma:OTP Bank Nyrt.: 11735005-26036450
A Kereskedő telefonszáma: +36 62 / 547-174 és +36 62 / 547-175
Ügyfélszolgálat elérhetősége: hétköznap 08:00 - 16:00 között
Email: kigyopatika@kigyopatika.hu
A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:
PHARMA KÍGYÓ EGÉSZSÉGÜGYI ÉS HUMÁN SZOLGÁLTATÓ KFT.
Székhelye: 6720 Szeged, Klauzál tér 3.
Levelezési címe: 6720 Szeged, Klauzál tér 3.
Cg.: 06 09 014813
Vezetve a Szegedi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.
Adószáma: 11690100-2-06
Email: kigyopatika@kigyopatika.hu
2. § FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
a.) Kereskedő: PHARMA KÍGYÓ KFT.
b.) Vásárló: aki a PHARMA KÍGYÓ KFT. https://kigyopatika.hu/ weboldalát használja és /
vagy a weboldalon keresztül terméke(ke)t rendel meg.
c.) Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában foglaltak
szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy.
d.) Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
e.) Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő
szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ideértve
a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket –,
szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy
más módon történő igénybevétele.
f.) Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés
szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a
felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése
érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő
eszközt alkalmaznak.
3. § ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
a.) A kereskedő honlapján felsorolt és konkrétan körülírt termék(ek)et interneten (a korábban
már megjelölt honlapon) rendelheti meg.
b.) A kereskedő honlapjáról történő megrendelésnek (vásárlásnak) nem feltétele az érvényes
regisztráció lehetőség van „ VENGÉGVÁSÁRLÁS ” -sal is megrendelni a termék(ek)et.
c.) Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a továbbiakban Ektv. – 5. § (2)
bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes áruházon keresztül megkötött
elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül
iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban
a vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.
d.) A szerződés nyelve a https://kigyopatika.hu/ weboldalon történő vásárlás esetén magyar.
e.) A 2022. január 1-jétől hatályba lépett törvényi rendelkezések értelmében Magyarországon
gyógyszer interneten keresztül csomagküldés igénybevételével nem rendelhető.
f.) A https://kigyopatika.hu/ weboldalon számos információ található, azonban mindig tartsa
szem előtt, hogy ezek nem helyettesíthetik a szakszerű orvosi ellátást és az erre épülő
tanácsokat.
g.) A gyógyszertárak a hozzájuk beérkezett megrendelésekről a 41/2007. EüM rendelet 19. §
(1)-(2) bekezdése szerinti tartalommal módosíthatatlan nyilvántartást vezetnek, a
megrendeléstől számított legalább 5 (öt) évig.
h.) A 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az
internetes gyógyszer-értékesítésre jogosult gyógyszertárak jegyzékét az Országos
Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet /OGYÉI/ vezeti és teszi közzé az alábbi linken
keresztül:
https://ogyei.gov.hu/gyogyszertarkereso&action=search
i.) A https://kigyopatika.hu/ weboldalon a Magyarországon törzskönyvezett vény nélkül
kiadható és közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszerek, gyógyhatású termékek,
homeopátiás komplex gyógyszerek, étrend-kiegészítő termékek, egyéb egészségügyi-,
diétás élelmiszer termékek, gyógyászati segédeszközök, kozmetikumok és egyéb termékek
rendelhetők meg.
j.) Mielőtt a vény nélkül kapható, megvásárolt gyógyszert és gyógyszernek nem minősülő
gyógyhatású készítményt használni kezdené kérjük, konzultáljon háziorvosával vagy
gyógyszerészével.
k.) Az öndiagnózis és az abból adódó téves gyógyszerszedés esetenként káros mellékhatásokat
eredményezhet.
l.) A megrendelt termék használati utasítását, illetőleg betegtájékoztatóját használat előtt
feltétlenül olvassa el és kérjük, tartsa be az előírt adagolást.
m.) A hosszabb ideig tartó gyógyszerszedést megelőzően konzultáljon kezelőorvosával.
n.) A hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára.
o.) A weboldalon megjelenített képek illusztrációk.
4. § MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)
a.) A termék(ek)ről és azok összetételéről a weboldalon betegtájékoztató és illusztráció is
elhelyezésre került, de amennyiben kérdése van a „ KÉRDEZEK ” gombra kattintva
közvetlenül üzenetet tud küldeni a PHARMA KÍGYÓ KFT -nek, a név, e-mail cím,
telefonszám és az üzenet megadásával.
b.) Általános esetben 1 (egy) termék kerül a kosárba, kérjük amennyiben több terméket kíván
megrendelni, növelje a darabszámot a megfelelő gombra kattintással.
c.) A termék „ KOSÁRBA ” gombra kattintással helyezhető a kosárba, melyet követően az
alábbi tájékoztató kerül megjelenítésre: „ Sikeresen belerakta – az Ön által kiválasztott
termék megnevezése – terméket a kosárba. ”
d.) Amennyiben tovább kíván vásárolni, ezt megteheti. Amennyiben meg kívánja tekinteni a
kosár tartalmát, akkor kattintson a „ KOSÁR ” ikonra a weboldal jobb felső sarkában,
ahol megjelenik a kosárban lévő termék, annak bruttó végösszege. Amennyiben a
megrendelést be kívánja fejezni, kattintson a „ PÉNZTÁR ” gombra.
e.) Amennyiben a kosár menüben a megrendelését áttekintette és az megfelelő, folytassa a
megrendelési folyamatot a „ PÉNZTÁR ” gombra kattintással vagy folytathatja a vásárlást
a „ VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA ” gombra kattintva.
f.) A pénztár menüben a korábban regisztrált vásárló a „ BELÉPÉS ” gombra kattintva
adhatja meg a belépéshez szükséges adatait, amennyiben még nem regisztrált a „
REGISZTRÁCIÓ ” gomra kattintson, amennyiben nem kíván regisztrálni, kattintson a
„ VENDÉGVÁSÁRLÁS ” gombra.
g.) A regisztrált fiókba történő belépéshez szükséges az e-mail cím és jelszó megadása,
amennyiben regisztrálni kíván szükséges, hogy megadja az alábbi adatokat:
• keresztnév és vezetéknév,
• e-mail,
• telefonszám,
• jelszó,
• számlázási cím,
• szállítási cím amennyiben eltér a számlázási címtől.
Amennyiben vendégként kíván vásárolni, adja meg az alábbi adatokat:
• keresztnév és vezetéknév,
• e-mail,
• telefonszám,
• számlázási cím,
• szállítási cím amennyiben eltér a számlázási címtől.
h.) Amennyiben a kosárba helyezett termék nem megfelelő a piros „ X ” ikonra kattintva
távolíthatja el a terméket a kosárból. A darabszám beírása majd a zöld „ FRISSÍTÉS ”
ikonra kattintva pedig a darabszám változtatható meg.
i.) Ezt követően a szállítási mód választható ki. A megrendelt termék átvehető személyesen a
6720 Szeged, Klauzál tér 3. sz. alatt található Kígyó Patikában, ebben az esetben az átvétel
INGYENES. Házhozszállítás esetében a díj 24.990 Ft, azaz Tizennyolcezer-kilencszáz forint
rendelési érték alatt 1.790 Ft, azaz Egyezer-hétszázkilencven forint, afölött INGYENES.
Logisztikai partnerünk:
GLS General Logistics Systems Hungary Kft.
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
Cégjegyzékszám: 13 09 111755
Adószám: 12369410-2-44
Honlap: https://gls-group.eu/HU/hu/home
Telefon: +36 1 802 0265*
Mobil: +36 20 890-0660*
Címzetteknek fenntartott ügyfélszolgálat, amely munkanapokon 7.00 - 20.00 óra között érhető el.
A GLS-Hungary Kft Adatvédelmi Szabályzata:
https://gls-group.eu/EU/en/dataprotection/glshungary
Magyar Posta Zrt.
Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág u. 2-6.
Honlap: www.posta.hu
Telefon: +36 1 767 82 72
A Magyar Posta Zrt. Adatvédelmi Szabályzata:
https://www.posta.hu/adatkezelesi_tajekoztato
j.) A vételár kifizetésének módjai:
a.) bankkártyával online (amely ingyenes)
b.) utánvéttel, amelynek díja: 650 Ft
k.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. az OTP Mobil Szolgáltató Kft. (székhely: 1143 Budapest,
Hungária krt. 17-19., Ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@simple.hu +36 1/20/30/70 3-666-
611, Cégjegyzékszám: 01-09-174466, Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék
Cégbírósága, adószám: 24386106-2-42) / továbbiakban: Simple Pay / bankkártyás fizetési
szolgáltatását használja.
A bankkártyás fizetés a Simple Pay biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül
történik. A weboldal a fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem
tárolja azokat. A rendelési folyamat befejezése után egy visszaigazoló levelet fog kapni.
A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:
https://simplepay.hu/
l.) Ezen a felületen van lehetőség a bevitt adatokat a megrendelés előtt újra áttekinteni,
szükség esetén a bevitt adatokat megváltoztatni / módosítani, valamint törölni.
m.) A megrendelést a " MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE " gomb megnyomásával
küldheti el, melyhez előbb szükséges jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása
a négyzet kipipálásával.
n.) A vásárló tudomásul veszi, hogy a https://kigyopatika.hu/ webáruházban történő
véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a kereskedő részéről történt
visszaigazolása által érvényes adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a
megrendelés véglegesítése olyan nyilatkozat (vételi ajánlat), amely fizetési kötelezettséget
von maga után.
A véglegesítő gombfunkció aktiválását megelőzően a webáruház honlapján a szöveges
részben a „ MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE ” felirat jelenik meg továbbá az
alábbi tájékoztató: „Figyelem! Megrendelésed fizetési kötelezettséget von maga után!"
o.) Ha az Önnek küldött visszaigazolás nem érkezik meg 24 (huszonnégy) órán belül, akkor
hibás e-mail címet adott meg vagy valamilyen adatbeviteli hiba történt, ebben az esetben
haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a PHARMA KÍGYÓ KFT. -val telefonon a +36 62
/ 547-174 és +36 62 / 547-175 telefonszámon.
p.) Amennyiben a visszaigazolás legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik meg, a
vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
q.) Érvényes rendelés: A rendelés akkor tekinthető érvényesnek, ha a vásárló a rendelési
folyamat során minden kötelező adatot kitöltött. Ekkor a visszaigazoló elektronikus
levélben – rögzítésre kerül a megrendelt termék annak bruttó vételára – a szállítás vagy
utánvét díja – továbbá a megrendelő adatai, a szállítási adatok és a kiválasztott fizetési mód
továbbá jelen ÁSZF is mellékelten csatolásra kerül.
r.) Rendelés visszavonása / törlése: A rendelés törlésére vagy visszavonására a
megrendeléstől számított 10 (tíz) percen belül kerülhet sor. Ebben az esetben
haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a PHARMA KÍGYÓ KFT. -val a telefonon a +36
62 / 547-174 és +36 62 / 547-175 telefonszámon.
Egyéb esetben a megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséget von maga után,
amelyről a vásárló tájékoztatásra kerül a véglegesítő gombfunkció aktiválását megelőzően:
„Figyelem! Megrendelésed fizetési kötelezettséget von maga után!"
s.) Adatbeviteli hibák kijavítása:
• Amennyiben a megrendelés a kosár fázisban van és a kosárba helyezett termék
nem megfelelő a piros „ X ” ikonra kattintva távolíthatja el a terméket a kosárból.
A darabszám beírása majd a zöld „ FRISSÍTÉS ” ikonra kattintva pedig a
darabszám változtatható meg.
• Amennyiben a személyes profiljában korábban bevitt adatok változtak meg azt a
profilban tudja módosítani „ BELÉPÉSI ADATOK MÓDOSÍTÁSA ” opciót választva.
• Ha a megrendelést követően észlelte, hogy bármely adatát tévesen adta meg
haladéktalanul vegy fel a kapcsolatot a PHARMA KÍGYÓ KFT. -val a telefonon a
+36 62 / 547-174 és +36 62 / 547-175 telefonszámon.
t.) A weboldal fejlécében a „ BELÉPÉS ” menüpontra kattintva a „ BEJELENTKEZÉS
” opció alatt az „ ELFELEJTETT JELSZÓ " feliratra kattintva a regisztrált e-mail címe
megadásával új jelszót tud igényelni. A megadott e-mail címre kerül elküldésre egy új jelszó.
A „ BELÉPÉS ” menüpontban az új jelszó és a regisztrált e-mail címe megadásával
ismételten sikeresen beléphet. A jelszóváltás sikerességét az új jelszóval való sikeres
bejelentkezés jelenti.
6. § FIZETÉSSEL ÉS AZ ÁRRAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS
a.) A „Raktáron nem lévő termék” esetén a feltüntetett árak és szállítási idők tájékoztató jellegűek.
b.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. az árváltoztatás jogát fenntartja.
c.) A mindenkori bruttó vételár, – vagyis a termékért a fogyasztói forgalomban fizetendő ár –
az információs oldalon a termék mellett található akként, hogy a vételár magában foglalja
az ÁFA összegét, de a szállítás vagy az utánvét költségét nem tartalmazza. Ezen költségek
a megrendelés folyamatában a „ KOSÁR ” -ban tekinthetőek meg egyedileg.
d.) A megrendelt termék átvehető személyesen a 6720 Szeged, Klauzál tér 3. sz. alatt található
Kígyó Patikában, ebben az esetben az átvétel INGYENES. Házhozszállítás esetében a
díj 24.990 Ft, azaz Huszonnégyezer-kilencszázkilencven forint rendelési érték alatt 1.790 Ft, azaz Egyezer-
hétszázkilencven forint, afölött INGYENES.
Logisztikai partnerünk:
GLS General Logistics Systems Hungary Kft.
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
Cégjegyzékszám: 13 09 111755
Adószám: 12369410-2-44
Honlap: https://gls-group.eu/HU/hu/home
Telefon: +36 1 802 0265*
Mobil: +36 20 890-0660*
Címzetteknek fenntartott ügyfélszolgálat, amely munkanapokon 7.00 - 20.00 óra között érhető el.
A GLS-Hungary Kft Adatvédelmi Szabályzata:
https://gls-group.eu/EU/en/dataprotection/glshungary
Magyar Posta Zrt.
Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág u. 2-6.
Honlap: www.posta.hu
Telefon: +36 1 767 82 72
A Magyar Posta Zrt. Adatvédelmi Szabályzata:
https://www.posta.hu/adatkezelesi_tajekoztato
e.) A vételár kifizetésének módjai:
c.) bankkártyával online
d.) utánvéttel, amelynek díja: 650 Ft
f.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. az OTP Mobil Szolgáltató Kft. (székhely: 1143 Budapest,
Hungária krt. 17-19., Ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@simple.hu +36 1/20/30/70 3-666-
611, Cégjegyzékszám: 01-09-174466, Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék
Cégbírósága, adószám: 24386106-2-42) / továbbiakban: Simple Pay / bankkártyás fizetési
szolgáltatását használja.
A bankkártyás fizetés a Simple Pay biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül
történik. A weboldal a fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem
tárolja azokat. A rendelési folyamat befejezése után egy visszaigazoló levelet fog kapni.
A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:
https://simplepay.hu/
g.) A vásárló köteles az átvétel időpontjában a termék külső sérülésmentes csomagolását és a
csomagolásban található terméket tételesen ellenőrizni és hiánytalan mennyiségi teljesítés
esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően mennyiségre vonatkozó reklamációt a
kereskedő nem fogad el. A futárnak adott átvételi elismervény aláírásával a vásárló elismeri
a sérülésmentes csomag átvételét, és a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag
abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a futár jelenlétében
jegyzőkönyvben kerül rögzítésre. A számlát a csomagban helyezzük el, amelyen
ellenőrizhetőek a cikkszámok, darabszámok. Az esetleges szállítás közbeni sérülésekkel
kapcsolatos reklamációkat csak, a sérülésről felvett jegyzőkönyv birtokában tudjuk kezelni.
h.) Amennyiben a vásárló bármilyen külsérelmi nyomot vél felfedezni a csomagoláson, a futár
jelenlétében bontsa fel a küldeményt, és ellenőrizze le, hogy a csomagoláson belül a termék
sérülésmentes és hiánytalan, csak ezt követően írja alá az átvételt. A futár sérült csomag
esetén köteles megvárni és elősegíteni a tételes átvételt és átvizsgálást.
i.) Amennyiben a vásárló hiányt vagy sérülést észlel kérjük, hogy azt 24 (huszonnégy) órán belül
jelezze az alábbi elérhetőségeken:
A Kereskedő levelezési címe: 6720 Szeged, Klauzál tér 3.
E-mail: kigyopatika@kigyopatika.hu
A GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Korlátolt Felelősségü Társaság a
kiszállítást megelőzően értesítést küld a vásárló részére a kézbesítés várható időpontjáról, a
megrendelésben megadott elérhetőségeken. A vásárló felelőssége gondoskodni arról, hogy
az adott időszakban a csomag átvételét biztosítsa, vagy a rendelés kiszállítását megelőző 24
(huszonnégy) órán belül visszajelezzen, ha a szállítás időpontja nem megfelelő számára.
j.) Amennyiben az áru kiszállítás során a kézbesítés sikertelen, ennek tényéről a futár értesítést
hagy, majd legfeljebb egy alkalommal ismét kísérletet tesz az áru kiszállítására. Felhívjuk a
figyelmét, hogy a vásárlónak felróható sikertelen kiszállítás költségét a vásárló tartozik viselni.
k.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. nem felelős a weboldalon található árazási vagy egyéb
adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen / árazási hibán / stb. alapuló
megrendelések törlésére, azaz a PHARMA KÍGYÓ KFT. nem köteles a terméket hibás áron
teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a
fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.
l.) Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett
ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és
egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a
szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan
kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről,
amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás / téves áron
visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
m.) A vásárló kötelessége a vételár választott fizetési mód szerinti megfizetése. A választott
fizetési módtól a vásárló csak a PHARMA KÍGYÓ KFT. előzetes hozzájárulásával térhet el.
n.) Amennyiben a megrendelés online vagy banki terminálon keresztül kifizetésre került,
azonban a megrendelés összegének visszatérítése szükséges – pl. valamilyen rendszer
hibából kifolyólag több alkalommal került kiegyenlítésre a megrendelés összege – a
PHARMA KÍGYÓ KFT., a megrendelés összegét visszatéríti, melynek időtartama 3 -10
munkanapot vesz igénybe.
7. § KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
a.) A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendeletben, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.)
NGM rendeletben valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális
tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.
b.) A kereskedő a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles
felvenni, amelyben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy
hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a vásárló és
a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a
szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba
leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot,
továbbá a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az
alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
c.) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a
fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető
testület eljárását is kezdeményezheti.
d.) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell
bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő tartós adathordozón másolatot biztosít.
e.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és
jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6)
bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett
jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az
ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
f.) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló
törvény szerinti panasznak.
1./ KELLÉKSZAVATOSSÁG:
a.) A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a kereskedő
hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben
vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a
kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a
hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
b.) A vállalkozás hibásan teljesít továbbá, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből
fakad, feltéve, hogy
1. az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás
végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
2. az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe
helyezés a vállalkozás által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a
digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre
bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.
c.) Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom
vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális
szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
1. két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru
teljesítésétől számított két éven belül; vagy
2. két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos
szolgáltatás teljes időtartama alatt
következik be vagy válik felismerhetővé.
d.) A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és
digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.)
Korm. rendelet szerint a szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az alábbi
követelményeknek (szerződésszerű teljesítés):
1. meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek,
típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott
funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés
szerinti jellemzőkkel;
2. alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a
fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott,
és amelyet a vállalkozás elfogadott;
3. rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal,
használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a
telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást –; és
4. biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fenti követelmények teljesülése
mellett – a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:
1. alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás
esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az
irányadó magatartási kódex előír;
2. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel,
minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a
kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság
tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve
a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más
személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen
hirdetésben vagy címkén tett - kijelentését;
3. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és
útmutatókkal - ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást -; és
4. meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,
modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás
tulajdonságainak, leírásának.
A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett
bizonyítja, hogy:
1. a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;
2. a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy
3. a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.
e.) Az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások
nyújtására irányuló szerződések esetén:
Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított 1
(egy) éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e
vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a
digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó. Ha a digitális elemeket tartalmazó áru
esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott
időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozást terheli
annak bizonyítása, hogy a fenti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a
szerződés szerinti teljesítés időszakában szerződésszerű volt.
f.) Hibás teljesítési vélelem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint:
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell,
hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével
összeegyeztethetetlen.
g.) Kellékszavatossági jogok:
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a
kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
h.) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:
1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági
jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek – másik kellékszavatossági
igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a
szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak
(vásárlónak) okozott érdeksérelmet; vagy
2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett
költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől
elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor
arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés
esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének
különbözetével.
Kivéve: Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru
adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások
nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai
gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki,
illetve mással sem javíttathatja ki azt.
i.) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által elvárható
rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló) érdekeit kímélve
kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Az áru kijavításának vagy
kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani,
amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a
kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak,
figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban
képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
j.) A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
1. a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de
részben vagy egészben nem teljesítette a meghatározott feltételeket, vagy
megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte
az áru szerződésszerűvé tételét;
3. a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi
szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
4. a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből
nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak
okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
k.) Áttérés más kellékszavatossági jogra:
A jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel
okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kereskedő
adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
l.) A hiba közlése:
A jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel
közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2
(két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés
késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős.
m.) A kellékszavatossági igény elévülése:
A jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy) év
alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó
kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el. Ha a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési
időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési határidő ebben az
esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek
az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény
elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás
következményeként új hiba keletkezik.
n.) Költségviselés:
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik. Ha a
dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási kötelezettség
elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket
közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a dolog karbantartására
vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e tekintetben tájékoztatási
kötelezettségének eleget tett.
p.) A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a
vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
q.) Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott
részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog
gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru
tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru
vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak
a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
r.) Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján
szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
1. a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
2. a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az
érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru
visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
2./ TERMÉKSZAVATOSSÁG:
a.) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén a
fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás
megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a
terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által
történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
b.) Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
c.) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:
1. a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta
vagy forgalmazta;
2. a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika
állása szerint nem volt felismerhető; vagy
3. a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
d.) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére
vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
e.) Közlési és igényérvényesítési határidők:
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A
hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek
kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a
termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két)
évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
f.) Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén:
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos
érvényesítheti a gyártóval szemben.
3./ JÓTÁLLÁS:
a.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a hivatkozott jogszabály
1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki. A
jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött
szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő
jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
b.) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket
vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
c.) Önkénes jótállás esetén: Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás időtartama
alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó
reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért.
Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint
a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a kapcsolódó
reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve,
ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt
feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.
d.) A jótállás időtartama az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet rendelkezései szerint:
➢ 10.000 Ft -ot, azaz Tízezer forint -ot elérő, de 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint
-ot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év,
➢ 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meghaladó, de 250.000 Ft -ot, azaz
Kettőszázötvenezer forint-ot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év,
➢ 250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot eladási ár felett 3 (három) év.
e.) Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint
köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
f.) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe
helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat) hónapon túl
helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
g.) A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás
napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt
rendeltetésszerűen nem használhatta.
h.) Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén:
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos
érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
i.) Jótállási jegyre vonatkozó rendelkezések az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére
bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy
tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar
nyelven kell megfogalmazni.
j.) A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető
feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
k.) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére
bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó
rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell
tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról
szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az
esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
l.) A vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A fogyasztó
részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma
megfelel a rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás a jótállási jegy
elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését
követő napon köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem
közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja
azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási
idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. A vállalkozás
a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy
üzembehelyezését követő napon köteles.
m.) Önkéntes jótállás esetén:
Jótállási nyilatkozat vonatkozó rendelkezések a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk
adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló
szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint:
A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani,
legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól
érthető szövegezéssel kell megfogalmazni.
A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:
1. az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a
fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása
térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;
2. a jótállásra kötelezett nevét és címét;
3. a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;
4. azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik;
5. a jótállás feltételeit.
n.) A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
o.) A jótállási igény érvényesítése:
➢ A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén,
bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett
javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
➢ A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
➢ Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy – a javítószolgálatnál
közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a jótállási
jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az
időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint
d) gépjármű esetében a kilométeróra állását.
➢ Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie
a kicserélés tényét és időpontját.
➢ Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első
alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a
fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a
vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által
bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az
általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán –
feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
➢ Ha a fogyasztási cikk 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét
meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó
nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási
cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles
a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
➢ Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó
által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton –
az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán
– feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
➢ Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől
számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a
vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen
elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs
lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk
ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló
törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a
harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a
fogyasztó részére visszatéríteni.
➢ A fentiek szerinti előírás a jogszabály 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási
cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra,
segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós
lakókocsira, utánfutóra, valamint a jogszabály 1. melléklet 9. pontjában
meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
➢ A rögzített bekötésű, illetve a 10 (tíz) kg -nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési
eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével
– az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
➢ Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint
az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül
érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
➢ Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a
vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. §
(2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a
fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű
használatot akadályozza.
8. § PANASZKEZELÉS
a.) A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014
(II.26.) Kormány rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a panaszkezeléséről:
b.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. minden beérkezett reklamációra és panaszra reagál és minden
általa elkövetett hiba, félreértés vagy probléma esetén a legnagyobb rugalmassággal – a
vásárló érdekeit szem előtt tartva – jár el.
c.) A vásárló a panaszát a kereskedőhöz kizárólag az alábbi elérhetőségeken tudja írásban benyújtani:
A Kereskedő levelezési címe: 6720 Szeged, Klauzál tér 3.
E-mail: kigyopatika@kigyopatika.hu
d.) A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására, tevékenységére
vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a kereskedővel. A
szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a
fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul
köteles jegyzőkönyvet felvenni.
A PHARMA KÍGYÓ KFT. a reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül
kivizsgálja. Az írásbeli panaszt a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc)
napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
e.) A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző
hatóságoknak kérés esetén bemutatni.
f.) A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy panaszával
– annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes
elérhetőségét, valamint levelezési címét.
A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében
igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület eljárásában a kereskedőt
együttműködési kötelezettség terheli.
g.) A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:
Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata
Szeged Megyei Jogú Város Jegyzője
Cím: 6720 Szeged, Széchenyi tér 10.
Telefon: +36-28/529-190
E-mail: ugyfel@szegedvaros.hu
Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal
Műszaki Hatósági Főosztály
Fogyasztóvédelmi Osztály
6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Postacím: 6701 Szeged, PF: 542.
Telefonszám: +36 62 680 530
Telefax: +36 62 680 531
E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
További információ:
https://www.kormanyhivatal.hu/hu
Szakmai Felügyeleti Szerv:
NNGYK KELET-MAGYARORSZÁGI ENGEDÉLYEZÉSI ÉS ELLENŐRZÉSI OSZTÁLY
6000 Kecskemét, Deák Ferenc tér 5.
Tel.: 06-76/516-839
E-mail: tisztigyogyszeresz.kelet@nngyk.gov.hu
Betegjogi Képviselő:
Dr. Komjáti Andrea
Tel.: 06-20/489-9537 (MUNKAIDŐBEN)
E-mail: komjati.andrea@obdk.hu
Adatvédelmi Tisztviselő:
Dr. Kis Virág
Tel.: 06-30/902-9232 (MUNKAIDŐBEN)
E-mail: viragdrkis@gmail.com
h.) Békéltető testület:
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot
ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárásának részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV.
törvény 18. § - 37/A. § tartalmazza.
A békéltető testületek felsorolása:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
i.) Európai Bizottság online vitarendezési platform:
A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással
kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza
bíróságon kívüli rendezését.
Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen
az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
j.) Bírósági eljárás:
Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
9. § A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
a.) Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű
megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára
szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt
a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján a jelen ÁSZF
mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű
nyilatkozat útján gyakorolhatja.
b.) Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre álló
időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék,
illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles a vásárló által kifizetett
vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14
(tizennégy) napon belül visszatéríteni. A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre
egyeztetett fizetési módnak megfelelően térítjük vissza. A vásárló által kifizetett összeget a
kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem
küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.
c.) A fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A
határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
d.) A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül gyakorolhatja.
e.) A fogyasztó viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült
közvetlen költséget. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási
módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből
eredő többletköltségeket.
f.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. jogosult az értékcsökkenés miatti levonást alkalmazni, ha a
vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó mértékben használta a terméket.
g.) Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés érdekében
ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával együttesen küldje
vissza a fenti címre.
h.) Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát:
1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének
teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott
határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján
vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás
által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról
a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a
szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot
követően kerül sor;
8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási
munkálatok elvégzése céljából;
9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a
csomagolást felbontotta;
10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás
jogát.
10. § A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
a.) Az interneten történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és
korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a
felmerülő hibákra.
b.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt
körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy következtek be:
1. az interneten küldött és/vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó bármilyen
adat vagy információ okozta problémákért;
2. az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a
webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;
3. bármilyen adatvesztésért;
4. bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy
technikai hiba következményeiért.
11. § ADATVÉDELEM
A PHARMA KÍGYÓ KFT. kinyilvánítja, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső
szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden
körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679
RENDELETÉNEK – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről
és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános
adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek.
Az Adatvédelmi Tájékoztató a https://kigyopatika.hu/ adatvédelem weboldalon elérhető.
12. § SZERZŐI JOG
a.) A honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a szolgáltatás
elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen
védjegyoltalom) alatt állhatnak.
b.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a
honlapon, valamint a honlapon keresztül elérhető termékek / szolgáltatások nyújtása során
megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi
alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a honlap
felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
c.) A honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése
vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a kereskedő előzetes írásbeli
hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például
adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi
forgalomba hozatal – kizárólag a kereskedő előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
d.) A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a honlap
használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot fogyasztónak a
honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.
A honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes
többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a kereskedő
előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
e.) A honlapon található tartalomról csak linkelt hivatkozással lehet információkat felhasználni
az interneten, a következő feltételek betartása mellett:
➢ Jól látható módon, link formájában meg kell jelölni a forrást. A linknek az adott
tartalmi elemre kell mutatnia.
➢ A https://kigyopatika.hu/ fő vagy aloldalainak más weboldalba történő beágyazása
(például frame-ek segítségével) nem engedélyezett.
➢ A linkelő honlap nem keltheti azt a benyomást, hogy a https://kigyopatika.hu/ vagy a
kereskedő támogatja az adott oldalon kínált szolgáltatás vagy termék igénybevételét
vagy megvásárlását, kivéve, ha erről a kereskedővel, mint szerződő féllel kötött
írásbeli szerződés másképpen rendelkezik.
➢ A linkelő honlap nem szolgáltathat vagy tartalmazhat valótlan információt a
https://kigyopatika.hu/ illetve a kereskedő és a linkelő honlap fenntartója között
fennálló jogviszonyról és általában a kereskedő egyéb szolgáltatásairól.
➢ A linkelő honlap nem tartalmazhat jogszabályt, harmadik személy jogait, vagy a
közízlést sértő tartalmat.
➢ A linkelésre vonatkozó szabályok megsértése esetén a kereskedő jogosult a honlapra
mutató link azonnali eltávolíttatására, ha az oldal üzemeltetője azt felszólítás ellenére
sem távolítja el, továbbá jogosult arra is, hogy a jogsértéssel összefüggő és felmerült
kárának megtérítését követelje.
f.) A kereskedő fenntartja minden jogát a honlap minden elemére, különös tekintettel a
https://kigyopatika.hu/ domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint
az internetes reklámfelületeire.
g.) Tilos minden olyan tevékenység, amely a kereskedő adatbázisának kilistázására,
rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul,
kivéve, ha erre a kereskedő külön engedélyt ad.
h.) Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a
kereskedő által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a
kereskedő adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő
adatokat felülírni.
13. § ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
a.) Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek jogviszonyára a
Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törtvény,
a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a
fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet valamint a digitális tartalom szolgáltatására és
digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.)
Korm. rendelet továbbá a mindenkori fogyasztóvédelmi rendelkezések az irányadóak.
b.) Jelen ÁSZF rendelkezéseit a PHARMA KÍGYÓ KFT. – a vonatkozó hatályos magyar
jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni.
c.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. az adataiban bekövetkezett minden változást és a szerződés
teljesítése szempontjából lényeges egyéb változásokat köteles 15 (tizenöt) napon belül
írásban közölni és azt a honlapján közzétenni.
d.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. internetes honlapját https://kigyopatika.hu/ látogatók kötelesek
rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében.
Amennyiben a vásárló jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is
látogatja a weboldalt és megrendelést ad le, azt a kereskedő jogosult úgy értelmezni, hogy
vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.
Szeged, 2024. március 27.
………………………………………………………………………………
PHARMA KÍGYÓ KFT.
(képviseli: Gyurisné Dr. Török Éva ügyvezető)
1. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
- elállási/felmondási nyilatkozatminta -
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Cégnév:
Székhely:
Cg:
Adószám:
Alulírott/ak …………………………………………………………………………………………………………………… kijelentem/kijelentjük, hogy
gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére
vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve: ……………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe: ……………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ……………………………………………………………………………
Kelt: