Menü
Your Cart

Kedves Betegeink, Vásárlóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Kígyó Patika a veszélyhelyzet ideje alatt is minden nap 08:00 – 20:00 óra között nyitva tart.

Általános szerződési feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült.

PHARMA KÍGYÓ EGÉSZSÉGÜGYI ÉS HUMÁN SZOLGÁLTATÓ KFT. üzemelteti a https://kigyopatika.hu/ weboldalt.

A PHARMA KÍGYÓ KFT. a 2018. május 23. napján kelt Általános Szerződési Feltételeket hatályon kívül helyezi és helyébe az alábbi ÁSZF lép.

Kérjük látogatóinkat, hogy a https://kigyopatika.hu/ weboldal használatát megelőzően olvassák el általános használati feltételeinket.

AMENNYIBEN AZ ÁLTALÁNOS HASZNÁLATI FELTÉTELEINKKEL NEM ÉRTENEK EGYET KÉRJÜK, NE HASZNÁLJÁK A WEBOLDALT!

A https://kigyopatika.hu/ weboldal használatával vagy a PHARMA KÍGYÓ KFT. termékei megrendelésével Ön automatikusan elismeri, tudomásul veszi és magára nézve kötelezőnek fogadja el az alábbi szerződési feltételeket.

1. § CÉGADATOK 

A Kereskedő neve: PHARMA KÍGYÓ EGÉSZSÉGÜGYI ÉS HUMÁN SZOLGÁLTATÓ KFT. (továbbiakban: PHARMA KÍGYÓ KFT.)

A Kereskedő képviselője: Gyurisné Dr. Török Éva ügyvezető

A Kereskedő székhelye: 6720 Szeged, Klauzál tér 3.

A Kereskedő levelezési címe: 6720 Szeged, Klauzál tér 3.

A Kereskedő Cg.: 06 09 014813

Vezetve a Szegedi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.

A Kereskedő adószáma: 11690100-2-06

A Kereskedő KSH számjele: 11690100-4773-113-06.

A Kereskedő bankszámlaszáma: OTP Bank Zrt.: 11735005-26036450-00000000

A Kereskedő telefonszáma: +36 62 / 547-174 és +36 62 / 547-175

Ügyfélszolgálat elérhetősége: minden hétköznap 09:00 - 16:00 között

Email: kigyopatika@kigyopatika.hu

A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:

RackForest Informatikai Kereskedelmi Szolgáltató és Tanácsadó Kft.

1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22, 3. em. 3008 a.

Cégjegyzékszám: 01 09 914549

Adószám: 14671858-2-41

+36 70 362 4785

info@rackforest.hu

https://rackforest.com

Szerver üzemeltető:

G&B COM Bt.

6753 Szeged, Zsukov tér 10.

Cégjegyzékszám: 06 06 014253

Adószám: 21884203-2-06

+36 30 302 4588

info@gbcom.hu

http://www.gbcom.hu

2. § FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK

a.) Kereskedő: PHARMA KÍGYÓ KFT.

b.) Vásárló: aki a PHARMA KÍGYÓ KFT. https://kigyopatika.hu/ weboldalát használja és/vagy a weboldalon keresztül terméke(ke)t rendel meg.

c.) Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

d.) Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.

e.) Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket –, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele.

f.) Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

3. § ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK

a.) A kereskedő honlapján felsorolt és konkrétan körülírt termék(ek)et interneten (a korábban már megjelölt honlapon) rendelheti meg.

b.) A kereskedő honlapjáról történő megrendelésnek (vásárlásnak) nem feltétele az érvényes regisztráció lehetőség van „ VENGÉGVÁSÁRLÁS ” -sal is megrendelni a termék(ek)et.

c.) Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a továbbiakban Ektv. – 5. § (2) bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.

d.) A szerződés nyelve a https://kigyopatika.hu/ weboldalon történő vásárlás esetén magyar.

e.) A https://kigyopatika.hu/ weboldalon számos információ található, azonban mindig tartsa szem előtt, hogy ezek nem helyettesíthetik a szakszerű orvosi ellátást és az erre épülő tanácsokat.

f.) A gyógyszertárak a hozzájuk beérkezett megrendelésekről a 41/2007. EüM rendelet 19. § (1)-(2) bekezdése szerinti tartalommal módosíthatatlan nyilvántartást vezetnek, a megrendeléstől számított legalább 5 (öt) évig.

g.) A 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az internetes gyógyszer-értékesítésre jogosult gyógyszertárak jegyzékét az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet /OGYÉI/ vezeti és teszi közzé az alábbi linken keresztül:

    https://ogyei.gov.hu/gyogyszertarkereso&action=search

h.) A https://kigyopatika.hu/ weboldalon a Magyarországon törzskönyvezett vény nélkül kiadható és közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszerek, gyógyhatású termékek, homeopátiás komplex gyógyszerek, étrend-kiegészítő termékek, egyéb egészségügyi-élelmiszer termékek, gyógyászati segédeszközök, kozmetikumok és egyéb termékek rendelhetők meg.

i.) Mielőtt a vény nélkül kapható, megvásárolt gyógyszert és gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményt használni kezdené kérjük, konzultáljon háziorvosával vagy gyógyszerészével.

j.) Az öndiagnózis és az abból adódó téves gyógyszerszedés esetenként káros mellékhatásokat eredményezhet. 

k.) A megrendelt termék használati utasítását, illetőleg betegtájékoztatóját használat előtt feltétlenül olvassa el és kérjük, tartsa be az előírt adagolást.

l.) A hosszabb ideig tartó gyógyszerszedést megelőzően konzultáljon kezelőorvosával.

m.) A hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára.

n.) A weboldalon megjelenített képek illusztrációk.

4. § MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)

a.) A termék(ek)ről és azok összetételéről a weboldalon betegtájékoztató és illusztráció is elhelyezésre került, de amennyiben kérdése van a „KÉRDEZEK” gombra kattintva közvetlenül üzenetet tud küldeni a PHARMA KÍGYÓ KFT -nek, a név, e-mail cím, telefonszám és az üzenet megadásával.

b.) Általános esetben 1 (egy) termék kerül a kosárba, kérjük amennyiben több terméket kíván megrendelni, növelje a darabszámot a megfelelő gombra kattintással.

c.) A termék „ KOSÁRBA ” gombra kattintással helyezhető a kosárba, melyet követően az alábbi tájékoztató kerül megjelenítésre: „Sikeresen belerakta – az Ön által kiválasztott termék megnevezése – terméket a kosárba.”

d.) Amennyiben tovább kíván vásárolni, ezt megteheti. Amennyiben meg kívánja tekinteni a kosár tartalmát, akkor kattintson a „ KOSÁR ” ikonra a weboldal jobb felső sarkában, ahol megjelenik a kosárban lévő termék, annak bruttó végösszege. Amennyiben a megrendelést be kívánja fejezni, kattintson a „PÉNZTÁR” gombra.

e.) Amennyiben a kosár menüben a megrendelését áttekintette és az megfelelő, folytassa a megrendelési folyamatot a „PÉNZTÁR” gombra kattintással vagy folytathatja a vásárlást a „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” gombra kattintva.

f.) A pénztár menüben a korábban regisztrált vásárló a „ BELÉPÉS ” gombra kattintva adhatja meg a belépéshez szükséges adatait, amennyiben még nem regisztrált a „REGISZTRÁCIÓ” gombra kattintson, amennyiben nem kíván regisztrálni, kattintson a „VENDÉGVÁSÁRLÁS” gombra.

g.) A regisztrált fiókba történő belépéshez szükséges az e-mail cím és jelszó megadása, amennyiben regisztrálni kíván szükséges, hogy megadja az alábbi adatokat:
 
    - keresztnév és vezetéknév,
    - e-mail,
    - telefonszám,
    - jelszó,
    - számlázási cím,
    - szállítási cím amennyiben eltér a számlázási címtől.

Amennyiben vendégként kíván vásárolni, adja meg az alábbi adatokat:

    - keresztnév és vezetéknév,
    - e-mail,
    - telefonszám,
    - számlázási cím,
    - szállítási cím amennyiben eltér a számlázási címtől.

h.) Amennyiben a kosárba helyezett termék nem megfelelő a piros „ X ” ikonra kattintva távolíthatja el a terméket a kosárból. A darabszám beírása majd a zöld „FRISSÍTÉS” ikonra kattintva pedig a darabszám változtatható meg.

i.) Ezt követően a szállítási mód választható ki. A megrendelt termék átvehető személyesen a 6720 Szeged, Klauzál tér 3. sz. alatt található Kígyó Patikában, ebben az esetben az átvétel INGYENES. Házhozszállítás esetében a díj 18.900 Ft, azaz Tizennyolcezer-kilencszáz forint rendelési érték alatt 1.290 Ft, azaz Egyezer-kettőszázkilencven forint, afölött INGYENES.

Logisztikai partnerünk:

GLS General Logistics Systems Hungary Kft.

Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.

Cégjegyzékszám: 13 09 111755

Adószám: 12369410-2-44

Honlap: https://gls-group.eu/HU/hu/home

Telefon: +3629/886-670

Címzetteknek fenntartott ügyfélszolgálat, amely munkanapokon 7.00 - 20.00 óra között érhető el.

A GLS-Hungary Kft Adatvédelmi Szabályzata: https://gls-group.eu/EU/en/dataprotection/glshungary

j.) A vételár kifizetésének módjai:

1.) bankkártyával online

2.) utánvéttel, amelynek díja: 550 Ft

k.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. az OTP Mobil Szolgáltató Kft. (székhely: 1143 Budapest, Hungária krt. 17-19., Ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@simple.hu +36 1/20/30/70 3-666-611, Cégjegyzékszám: 01-09-174466, Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, adószám: 24386106-2-42) / továbbiakban: SimplePay / bankkártyás fizetési szolgáltatását használja.

l.) A bankkártyás fizetés a SimplePay biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. A weboldal a fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem tárolja azokat. A rendelési folyamat befejezése után egy visszaigazoló levelet fog kapni. A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el: https://simplepay.hu/

m.) Ezen a felületen van lehetőség a bevitt adatokat a megrendelés előtt újra áttekinteni, szükség esetén a bevitt adatokat megváltoztatni / módosítani, valamint törölni.

n.) A megrendelést a " MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE " gomb megnyomásával küldheti el, melyhez előbb szükséges jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása a négyzet kipipálásával.

o.) A vásárló tudomásul veszi, hogy a https://kigyopatika.hu/ webáruházban történő véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a kereskedő részéről történt visszaigazolása által érvényes adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a megrendelés véglegesítése olyan nyilatkozat (vételi ajánlat), amely fizetési kötelezettséget von maga után. A véglegesítő gombfunkció aktiválását megelőzően a webáruház honlapján a szöveges részben a „MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE” felirat jelenik meg, továbbá az alábbi tájékoztató: FIGYELEM! A Megrendelés véglegesítése gombra kattintva megrendelését véglegesíti, amelyre tekintettel fizetési kötelezettsége keletkezik.

p.) Ha az Önnek küldött visszaigazolás nem érkezik meg 24 (huszonnégy) órán belül, akkor hibás e-mail címet adott meg vagy valamilyen adatbeviteli hiba történt, ebben az esetben haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a PHARMA KÍGYÓ KFT. -val telefonon a +36 62 / 547-174 és +36 62 / 547-175 telefonszámon vagy a kigyopatika@kigyopatika.hu elektronikus levelezési címen.

q.) Amennyiben a visszaigazolás legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik meg, a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

r.) Érvényes rendelés: A rendelés akkor tekinthető érvényesnek, ha a vásárló a rendelési folyamat során minden kötelező adatot kitöltött. Ekkor a visszaigazoló elektronikus levélben – rögzítésre kerül a megrendelt termék annak bruttó vételára – a szállítás vagy utánvét díja – továbbá a megrendelő adatai, a szállítási adatok és a kiválasztott fizetési mód, továbbá jelen ÁSZF is mellékelten csatolásra kerül.

s.) Rendelés visszavonása/törlése: A rendelés törlésére vagy visszavonására a megrendeléstől számított 10 (tíz) percen belül kerülhet sor. Ebben az esetben haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a PHARMA KÍGYÓ KFT. -val a telefonon a +36 62 / 547-174 és +36 62 / 547-175 telefonszámon vagy a kigyopatika@kigyopatika.hu elektronikus levelezési címen. Egyéb esetben a megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséget von maga után, amelyről a vásárló tájékoztatásra kerül a véglegesítő gombfunkció aktiválását megelőzően:

FIGYELEM! A Megrendelés véglegesítése gombra kattintva megrendelését véglegesíti, amelyre tekintettel fizetési kötelezettsége keletkezik.

t.) Adatbeviteli hibák kijavítása:
 
- Amennyiben a megrendelés a kosár fázisban van és a kosárba helyezett termék nem megfelelő a piros „X” ikonra kattintva távolíthatja el a terméket a kosárból. A darabszám beírása majd a zöld „FRISSÍTÉS” ikonra kattintva pedig a darabszám változtatható meg.

- Amennyiben a személyes profiljában korábban bevitt adatok változtak meg azt a profilban tudja módosítani „BELÉPÉSI ADATOK MÓDOSÍTÁSA” opciót választva.

- Ha a megrendelést követően észlelte, hogy bármely adatát tévesen adta meg haladéktalanul vegy fel a kapcsolatot a PHARMA KÍGYÓ KFT. -val a telefonon a +36 62 / 547-174 és +36 62 / 547-175 telefonszámon vagy a kigyopatika@kigyopatika.hu elektronikus levelezési címen.

u.) A weboldal fejlécében a „BELÉPÉS” menüpontra kattintva a „BEJELENTKEZÉS” opció alatt az „ELFELEJTETT JELSZÓ" feliratra kattintva a regisztrált e-mail címe megadásával új jelszót tud igényelni. A megadott e-mail címre kerül elküldésre egy új jelszó. A „ BELÉPÉS ” menüpontban az új jelszó és a regisztrált e-mail címe megadásával ismételten sikeresen beléphet. A jelszóváltás sikerességét az új jelszóval való sikeres bejelentkezés jelenti.

6.§ FIZETÉSSEL ÉS AZ ÁRRAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS

a.) A „Raktáron nem lévő termék” esetén a feltüntetett árak és szállítási idők tájékoztató jellegűek. 

b.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. az árváltoztatás jogát fenntartja.

c.) A mindenkori bruttó vételár, – vagyis a termékért a fogyasztói forgalomban fizetendő ár – az információs oldalon a termék mellett található akként, hogy a vételár magában foglalja az ÁFA összegét, de a szállítás vagy az utánvét költségét nem tartalmazza. Ezen költségek a megrendelés folyamatában a „ KOSÁR ” -ban tekinthetőek meg egyedileg.

d.) A megrendelt termék átvehető személyesen a 6720 Szeged, Klauzál tér 3. sz. alatt található Kígyó Patikában, ebben az esetben az átvétel INGYENES. Házhozszállítás esetében a díj 18.900 Ft, azaz Tizennyolcezer-kilencszáz forint rendelési érték alatt 1.290 Ft, azaz Egyezer-kettőszázkilencven forint, afölött INGYENES. 

Logisztikai partnerünk: 

GLS General Logistics Systems Hungary Kft. 

Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2. 

Cégjegyzékszám: 13 09 111755 

Adószám: 12369410-2-44 

Honlap: https://gls-group.eu/HU/hu/home 

Telefon: +3629/886-670 

Címzetteknek fenntartott ügyfélszolgálat, amely munkanapokon 7.00 - 20.00 óra között érhető el. 

A GLS-Hungary Kft Adatvédelmi Szabályzata: https://gls-group.eu/EU/en/dataprotection/glshungary 

e.) A vételár kifizetésének módjai: 

    1.) bankkártyával online 

    2.) utánvéttel, amelynek díja: 550 Ft 

f.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. az OTP Mobil Szolgáltató Kft. (székhely: 1143 Budapest, Hungária krt. 17-19.) 

    Ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@simple.hu +36 1/20/30/70 3-666-611, 

    Cégjegyzékszám: 01-09-174466, 

    Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, 

    adószám: 24386106-2-42) /továbbiakban: SimplePay/ bankkártyás fizetési szolgáltatását használja. 

A bankkártyás fizetés a SimplePay biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. A weboldal a fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem tárolja azokat. A rendelési folyamat befejezése után egy visszaigazoló levelet fog kapni. A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el: https://simplepay.hu/ 

g.) A vásárló köteles az átvétel időpontjában a termék külső sérülésmentes csomagolását és a csomagolásban található terméket tételesen ellenőrizni és hiánytalan mennyiségi teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően mennyiségre vonatkozó reklamációt a kereskedő nem fogad el. A futárnak adott átvételi elismervény aláírásával a vásárló elismeri a sérülésmentes csomag átvételét, és a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a futár jelenlétében jegyzőkönyvben kerül rögzítésre. A számlát a csomagban helyezzük el, amelyen ellenőrizhetőek a cikkszámok, darabszámok. Az esetleges szállítás közbeni sérülésekkel kapcsolatos reklamációkat csak, a sérülésről felvett jegyzőkönyv birtokában tudjuk kezelni. 

h.) Amennyiben a vásárló bármilyen külsérelmi nyomot vél felfedezni a csomagoláson, a futár jelenlétében bontsa fel a küldeményt, és ellenőrizze le, hogy a csomagoláson belül a termék sérülésmentes és hiánytalan, csak ezt követően írja alá az átvételt. A futár sérült csomag esetén köteles megvárni és elősegíteni a tételes átvételt és átvizsgálást. 

i.) Amennyiben a vásárló hiányt vagy sérülést észlel, kérjük, hogy azt 24 (huszonnégy) órán belül jelezze az alábbi elérhetőségeken és a futár jelenlétében jegyzőkönyvet vegyen fel: 

A Kereskedő levelezési címe: 6720 Szeged, Klauzál tér 3. 

E-mail: kigyopatika@kigyopatika.hu 

A GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Korlátolt Felelősségü Társaság a kiszállítást megelőzően értesítést küld a vásárló részére a kézbesítés várható időpontjáról, a megrendelésben megadott elérhetőségeken. A vásárló felelőssége gondoskodni arról, hogy az adott időszakban a csomag átvételét biztosítsa, vagy a rendelés kiszállítását megelőző 24 (huszonnégy) órán belül visszajelezzen, ha a szállítás időpontja nem megfelelő számára. 

j.) Amennyiben az áru kiszállítás során a kézbesítés sikertelen, ennek tényéről a futár értesítést hagy, majd legfeljebb egy alkalommal ismét kísérletet tesz az áru kiszállítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy a vásárlónak felróható sikertelen kiszállítás költségét a vásárló tartozik viselni. 

k.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. nem felelős a weboldalon található árazási vagy egyéb adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen /árazási hibán/ stb. alapuló megrendelések törlésére, azaz a PHARMA KÍGYÓ KFT. nem köteles a terméket hibás áron teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.

l.) Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő. 

m.) A vásárló kötelessége a vételár választott fizetési mód szerinti megfizetése. A választott fizetési módtól a vásárló csak a PHARMA KÍGYÓ KFT. előzetes hozzájárulásával térhet el. 

n.) Amennyiben a megrendelés online vagy banki terminálon keresztül kifizetésre került, azonban a megrendelés összegének visszatérítése szükséges – pl. valamilyen rendszer hibából kifolyólag több alkalommal került kiegyenlítésre a megrendelés összege – a PHARMA KÍGYÓ KFT., a megrendelés összegét visszatéríti, melynek időtartama 3-10 munkanapot vesz igénybe.  

7. § KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS 

a.) A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók. 

b.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a vásárló és a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát. 

c.) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. 

d.) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő tartós adathordozón másolatot biztosít. 

e.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. 

f.) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak. 

1./ KELLÉKSZAVATOSSÁG: 

a.) A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a kereskedő hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A hibás teljesítési vélelem szerint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 (hat) hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket a kereskedő nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

b.) Kellékszavatossági jogok: 

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. 

c.) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint: 

1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak (vásárlónak) okozott érdeksérelmet; vagy 

2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kereskedő költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kereskedő a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak (vásárlónak) a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. 

d.) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló) érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. 

e.) Áttérés más kellékszavatossági jogra: 

A jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. 

f.) A hiba közlése: 

A jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős. 

g.) A kellékszavatossági igény elévülése: 

A jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy) év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. 

h.) Költségviselés: 

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. 

2./ TERMÉKSZAVATOSSÁG: 

a.) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

b.) Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. 

c.) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy: 

1. a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta; 

2. a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy 

3. a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta. 

d.) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli. 

e.) Közlési és igényérvényesítési határidők: A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. 

f.) Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén: A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben. 

3./ JÓTÁLLÁS: 

a.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a hivatkozott jogszabály 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. 

b.) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra. 

c.) A jótállás időtartama az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet rendelkezései szerint: 

- 10.000 Ft-ot, azaz Tízezer forintot elérő, de 100.000 Ft-ot, azaz Százezer forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év, 

- 100.000 Ft-ot, azaz Százezer forintot meghaladó, de 250.000 Ft-ot, azaz Kettőszázötvenezer forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év, 

- 250.000 Ft-ot, azaz Kettőszázötvenezer forintot eladási ár felett 3 (három) év. 

d.) Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. 

e.) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat) hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. 

f.) A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. 

g.) Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén: A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben. 

h.) A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni. 

i.) A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. 

j.) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. 

A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. 

k.) A jótállási igény érvényesítése: 

- A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. 

- A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. 

- Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie: 

a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását, 

b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá 

c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását. 

- Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját. 

- Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. 

- Ha a fogyasztási cikk 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. 

- Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. 

- A fentiek szerinti előírás a jogszabály 1. sz. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a jogszabály 1. sz. melléklet 9. pontjában meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak. 

- A rögzített bekötésű, illetve a 10 (tíz) kg -nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. 

- Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik. 

- Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. 

8. § PANASZKEZELÉS 

a.) A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a panaszkezeléséről. 

b.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. minden beérkezett reklamációra és panaszra reagál és minden általa elkövetett hiba, félreértés vagy probléma esetén a legnagyobb rugalmassággal – a vásárló érdekeit szem előtt tartva – jár el. 

c.) A vásárló a panaszát a kereskedőhöz kizárólag az alábbi elérhetőségeken tudja írásban benyújtani: 

A Kereskedő levelezési címe: 6720 Szeged, Klauzál tér 3. 

E-mail: kigyopatika@kigyopatika.hu 

d.) A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a kereskedővel. A szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. A PHARMA KÍGYÓ KFT. a reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgálja. Az írásbeli panaszt a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. 

e.) A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérés esetén bemutatni. 

f.) A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület eljárásában a kereskedőt együttműködési kötelezettség terheli. 

g.) A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat: 

Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata 

Szeged Megyei Jogú Város Jegyzője 

Cím: 6720 Szeged, Széchenyi tér 10. 

Telefon: +36-28/529-190 

E-mail: ugyfel@szegedvaros.hu 


Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal 

Műszaki Hatósági Főosztály 

Fogyasztóvédelmi Osztály 

6722 Szeged, Rákóczi tér 1. 

Postacím: 6701 Szeged, PF: 542. 

Telefonszám: +36 62 680 530 

Telefax: +36 62 680 531 

E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu 

További információ: 

https://www.kormanyhivatal.hu/hu 


Szakmai Felügyeleti Szerv: 

OGYÉI DÉL-ALFÖLDI REGIONÁLIS IRODA 

6000 Kecskemét, Deák Ferenc tér 5. 

Tel.: 06-76/516-839 

E-mail: tisztigyogyszeresz.dar@ogyei.gov.hu 


Betegjogi Képviselő: 

Dr. Komjáti Andrea 

Tel.: 06-20/489-9537 (MUNKAIDŐBEN) 

E-mail: komjati.andrea@obdk.hu 


Adatvédelmi Tisztviselő: 

Dr. Kis Virág 

Tel.: 06-30/902-9232 (MUNKAIDŐBEN) 

E-mail: viragdrkis@gmail.com 


h.) Békéltető testület: A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárásának részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § - 37/A. § tartalmazza.

A békéltető testületek felsorolása:

Baranya Megyei Békéltető Testület 

Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. 

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. 

Telefonszáma: (72) 507-154 

Fax száma: (72) 507-152 

E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület 

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. 

Telefonszáma: (76) 501-525, 

(76) 501-532 

Fax száma: (76) 501-538 

E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu 

Békés Megyei Békéltető Testület 

Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. 

Telefonszáma: (66) 324-976, 

446-354, 451-775 

Fax száma: (66) 324-976 

E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület 

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 

Fax száma: (46) 501-099 

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu 

Budapesti Békéltető Testület 

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 

Telefonszáma: (1) 488-2131 

Fax száma: (1) 488-2186 

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu 

Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület 

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. 

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék 

Fax száma: (62) 426-149 

E-mail cím: info@csmkik.hu 

Fejér Megyei Békéltető Testület 

Címe: 8000 Székesfehérvár, 

Hosszúséta tér 4-6. 

Telefonszáma: (22) 510-310 

Fax száma: (22) 510-312 

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület 

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. 

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 

Fax száma: (96) 520-218 

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület 

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. 

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. 

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745 

Fax: 06-52-500-720 

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu 

Heves Megyei Békéltető Testület 

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. 

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. 

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék 

Fax száma: (36) 323-615 

E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület 

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. 

Telefonszáma: (56) 510-610 

Fax száma: (56) 370-005 

E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület 

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. 

Telefonszáma: (34) 513-010 

Fax száma: (34) 316-259 

E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu 

Nógrád Megyei Békéltető Testület 

Címe: 3100 Salgótarján, 

Alkotmány út 9/a 

Telefonszám: (32) 520-860 

Fax száma: (32) 520-862 

E-mail cím: nkik@nkik.hu 

Pest Megyei Békéltető Testület 

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. 

Telefonszáma: 06-1-269-0703 

Fax száma: 06-1-269-0703 

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu 

Somogy Megyei Békéltető Testület 

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. 

Telefonszáma: (82) 501-000 

Fax száma: (82) 501-046 

E-mail cím: skik@skik.hu 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület 

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. 

Telefonszáma: (42) 311-544, 

(42) 420-180 

Fax száma: (42) 420-180 

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu 

Tolna Megyei Békéltető Testület 

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. 

Telefonszáma: (74) 411-661 

Fax száma: (74) 411-456 

E-mail cím: kamara@tmkik.hu 

Vas Megyei Békéltető Testület 

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. 

Telefonszáma: (94) 312-356 

Fax száma: (94) 316-936 

E-mail cím: vmkik@vmkik.hu 

Veszprém Megyei Békéltető Testület 

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. 

Telefonszáma: (88) 814-111 

Fax száma: (88) 412-150 

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu 

Zala Megyei Békéltető Testület 

Címe: 8900 Zalaegerszeg, 

Petőfi utca 24. 

Telefonszáma: (92) 550-513 

Fax száma: (92) 550-525 

E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu

i.) Európai Bizottság online vitarendezési platform: A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage 

j.) Bírósági eljárás: Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

9.§ A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA 

a.) Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján a jelen ÁSZF mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. 

b.) Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles a vásárló által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni. A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre egyeztetett fizetési módnak megfelelően térítjük vissza. A vásárló által kifizetett összeget a kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta. 

c.) A fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. 

d.) A fogyasztó viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült közvetlen költséget. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. 

e.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. jogosult az értékcsökkenés miatti levonást alkalmazni, ha a vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta a terméket. 

f.) Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés érdekében ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával együttesen küldje vissza a fenti címre. 

g.) Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát: 

1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti; 

2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ; 

3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; 

4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; 

5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; 

6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel; 

7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor; 

8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából; 

9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta; 

10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével; 

11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében; 

12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki; 

13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás jogát. 

10. § A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA 

a.) Az interneten történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra. 

b.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy következtek be: 

1. az interneten küldött és/vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó bármilyen adat vagy információ okozta problémákért; 

2. az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást; 

3. bármilyen adatvesztésért; 

4. bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért; 

5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért. 

11. § ADATVÉDELEM 

A PHARMA KÍGYÓ KFT. kinyilvánítja, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek. 

Az Adatvédelmi Tájékoztató a https://kigyopatika.hu/adatvédelem weboldalon elérhető. 

12. § SZERZŐI JOG 

a.) A honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állhatnak. 

b.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a honlapon, valamint a honlapon keresztül elérhető termékek / szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást). 

c.) A honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a kereskedő előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a kereskedő előzetes írásbeli engedélyével lehetséges. 

d.) A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot fogyasztónak a honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a kereskedő előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók. 

e.) A honlapon található tartalomról csak linkelt hivatkozással lehet információkat felhasználni az interneten, a következő feltételek betartása mellett: 

    - Jól látható módon, link formájában meg kell jelölni a forrást. A linknek az adott tartalmi elemre kell mutatnia. 

    - A https://kigyopatika.hu/ fő vagy aloldalainak más weboldalba történő beágyazása (például frame-ek segítségével) nem engedélyezett. 

    - A linkelő honlap nem keltheti azt a benyomást, hogy a https://kigyopatika.hu/ vagy a kereskedő támogatja az adott oldalon kínált szolgáltatás vagy termék igénybevételét vagy megvásárlását, kivéve, ha erről a kereskedővel, mint szerződő féllel kötött írásbeli szerződés másképpen rendelkezik. 

    - A linkelő honlap nem szolgáltathat vagy tartalmazhat valótlan információt a https://kigyopatika.hu/ illetve a kereskedő és a linkelő honlap fenntartója között fennálló jogviszonyról és általában a kereskedő egyéb szolgáltatásairól. 

    - A linkelő honlap nem tartalmazhat jogszabályt, harmadik személy jogait, vagy a közízlést sértő tartalmat. 

    - A linkelésre vonatkozó szabályok megsértése esetén a kereskedő jogosult a honlapra mutató link azonnali eltávolíttatására, ha az oldal üzemeltetője azt felszólítás ellenére sem távolítja el, továbbá jogosult arra is, hogy a jogsértéssel összefüggő és felmerült kárának megtérítését követelje. 

f.) A kereskedő fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a https://kigyopatika.hu/ domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a kereskedő adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a kereskedő külön engedélyt ad. 

g.) Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a kereskedő által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a kereskedő adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni. 

13.§ ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK 

a.) Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a mindenkori fogyasztóvédelmi rendelkezések az irányadóak. 

b.) Jelen ÁSZF rendelkezéseit a PHARMA KÍGYÓ KFT. – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni. 

c.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. az adataiban bekövetkezett minden változást és a szerződés teljesítése szempontjából lényeges egyéb változásokat köteles 15 (tizenöt) napon belül írásban közölni és azt a honlapján közzétenni. 

d.) A PHARMA KÍGYÓ KFT. internetes honlapját https://kigyopatika.hu/ látogatók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében. 

Amennyiben a vásárló jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja a weboldalt és megrendelést ad le, azt a kereskedő jogosult úgy értelmezni, hogy vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta. 

Szeged, 2021. március 01. 

PHARMA KÍGYÓ KFT. 

(képviseli: Gyurisné Dr. Török Éva ügyvezető) 


1. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez 

- elállási/felmondási nyilatkozatminta - 

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza) 


Címzett: 


cégnév: 


székhely: 


Cg: 


adószám: 

 

Alulírott/ak………………………………………………………….kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: 

 
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: 

 
A fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………….......................................................................................... 

 
A fogyasztó(k) címe: …………………………………………………………………………….......................................................................................... 

 
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ………………………………............................................................................... 

 
Kelt: